DER AMERIKANISCHE FREUND

Görsel

Ölümcül bir hastalığa yakalanmış olan bir resim çerçevecisinin, Ripley’in bir oyunu sonucu kiralık bir katile dönüşmesinin öyküsü.

Patricia Highsmith’in yarattığı bir karakter Ripley.
(yetenekli bay Ripley, hatırlayın)
Ancak siz de kendi hayatınızda Ripley ile tanışmış olabilirsiniz.
Kendisi uluslararası bir tip.
Yeri yurdu olmayan sürekli gurbette yaşayan ve ‘kendi alanında’ bir tür iş geliştirme uzmanı.
Resim piyasasında oyunlar oynuyor.
Ressam ile Ripley bir tezgah içindeyken, maffiozzo Minot’un (Gerard Blain) geri çevrilemez bir cinayet teklifini Ripley bir oyun ile resim çerçevecisine yönlendirir.
Ripley’in bu tercihi, ait olduğu dünyanın kuralları içinde dogru bir tercih gibi görünse de, Zimmerman’ı katil olmaya götüren bu bataklığın içinde karmaşık vicdani tercihler ve dostluklar da rol alır.

1976 Hamburg’unun yoksul semtlerinin İstanbul’a benzerlikleri;  Paris’teki Arap kahvehane, otel odalarındaki zevksizlik, 70 lerin tasarım objeleri, çocuk oyuncakları, kabanlar, hep belli bir yaşta olanlara tanıdık gelecek. Belki de nostaljik hissedecekler.

Benim açımdan çok sevdiğim bir Wim Wenders dili var fimde ve ancak Fassbinder’de bulabilceğim bir varoluşçu sinema tadını aldım bu filmde.  Bu tadı sevenlere şiddetle tavsiye edilir.

Resim çerçevecisi – Zimmermann – Bruno Ganz
Ripley – Dennis Hopper
Ressam – Nicholas Ray – James Dean’lı Asi Gençlik’in yönetmeni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s